ingen annan är bättre än du ! ♥

Hej skriver om i Torsdags då jag red min fina Zitron !
Först vaknade jag och Fanny ,åt frukost och allt de där .
Vid klockan tolv åkte vi iväg till saknade ponnin !
När vi åker förbi hagen så börjar hon gå mot grinden ,hon känner igen våran bild verkar det som ,och hon vet vem som kommer då !
Jag går genast in och hämtar ett grimskaft och går mot hagen ,så som jag har saknat henne .
Och gjorde sitt lilla mumliga gnägg som vanligt när jag kommer och så tog jag in henne .
Borstade ,sadlade och så satte jag på hennes nya shabarak,passade jätte bra på tjejen ,♥
Sen red vi iväg till et gärde fanny fotade . Började med att skritta på ordentligt ,sen ställde jag lite på henne för att mjuka upp henne .
När hon hade mjuknat så började vi trava lite smått jobbade henne då med,men vi tog det lugnt eftersom hennes astma..
Sen tog vi mysbilder ,med tomteluvor ♥ bilder kommer när fanny lägger upp dom :)
Sen stegrade vi och så skrittade vi av henne och så vände vi hemmåt.
Efter vi hade tagit av henne utrustingen så satte jag på hennes gröna regntäcke eftersom det regnade .
Sen tog vi med henne och lunch-höt till hagen . Medans dom åt så mockade vi och när vi var klara hämatde jag Airborne !
Det är min andra storasysters häst , jag red henne eftersom min syster är gravid och inte får rida mer :)
Borstade och sadlade och tränsade sen ledde jag upp henne till ridbanan och så satt jag upp .
Hon är 26 år med vääldigt pigg för sin ålder .
Började skritta ,gjorde volter ,ryggningar och ökade skritten så att hon lyssnade.
Sen började jag trava på en volt , hon skötte sig jättebra !
Två bilder från ridningen,mer bilder + FILMER kommer imorgon !


min ögonsten♥

Fina Airborne ♥

/ Moa ♥


Kommentarer
Postat av: zanna

Gumman e ju storhäst :-P

tusen tacka tt du red henne, bara säga till nästa gång, du får rida när du vill :-) kramis lillasyster!

2012-01-01 @ 21:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0