2 - När och varför jag började rida

Jag började med hästarna på riktigt runt när jag var 6 år ,min storasyster hade ju en söt ponny (Zitron då ) som jag fick rida när jag ville ,jag red henne mest på Söndagarna med min syster på hennes stora häst .
Först i början så skrittade jag bara lite i paddocken eller i skogen och lite trav i paddocken.
Jag red lektioner på Zitron då och då i paddocken för mina två duktiga systrar!
Det var då som hästinresset blev 100% .
Och gud vad stolt jag var när jag hade hoppat över ett dike med Zitron !
Jag red och red och vid 10 års åldern så sa mina systrar att om ett tag när jag har tränat lite mer och hoppat med Zitron ,så skulle jag få tävla! Gud vad glad jag blev så efter ett år så var jag med på min första pay and jump 60 och 70 !
och vi tävlade mer och mer.
tills vi fick reda på att Zitron hade astma och vi inte kunde tävla mer,jag blev jätte ledsen och grät nästan varje kväll ...
och jag tänkte redan från början, någon dag ska jag bli lika duktig som mina syrror och tävla jätte mycket ,och det löftet tänker jag inte ge upp i första taget !

Jag har levt med Zitron i hela 6 år tiden går så fort ,jag känner att vi inte ha hunnit med allt vi skulle göra ,vad vi ville,vad vi ville nå ..
Men det hela har ju en mening ?

lite gamla bilder,



<3

Tider...♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0