Första inlägget!

Nu ska ni få vet lite om mig !
Namn:Moa
Intressen: hästar och Fotboll

den här bloggen kommer att handla mest om hästar,men lite annat då och då också.
Just nu håller jag på med en unghäst på 5 år hon är en painthorse och är troligtvis en D-ponny.
jag har ridit henne två gånger ,andra gången ramlade jag av och kände "nej det här är ingen häst för mig " men nu har jag bestämt mig för att jag ska göra henne till den som jag vill ha hon SKA bli BÄST !
det är min medryttarhäst/halvfoderhäst.
jag brukar rida med min kompis Sandra som rider Avon (hennes medryttarhäst ,och min nästan) eller Madicken ,som är bådas medryttarhäst.
Och en ponny jag aldrig kommer att glömma är Zitron min storasysters ponny ,hon är underbar och jag hade nästan fått till alla knapparna på henne i dressyren då vetrinären skulle komma och kolla på henne då allt bröt isär ,vetrinären trodde tydligen att Zitron hade astma ,jag hann tävla en dressyrtävling då det gick som sämst,och runt 10 starter i hoppning vi skulle planera dressyrtävlingar inför sommaren och våren,men nu gick det inte ..
jag förstog inte från första början vad som hade hänt med det jag visste var att jag inte kunde tävla med henne något mer vi kunde inte träna på något, ingenting ..jag brukar rida henne på en del helger ,men då är jag rädd ,tänk om hon får ett astma anfall mitt när jag rider ,jag vågar nästan inte rida henne längre ,för jag vill inte förlora denna underbara varelse,<3
 Nu kommer info om alla dom hästarna:

Dolly
Namn:Dolly
Född 2006 tror jag
Ras:Paint horse
Mankhöjd: Runt 140-148
Ägare:Peter Bodin

Fina tjejen,<3

Madicken
Namn:Madicken
Född:2003
Ras:Ardenner
Mankhöjd:Runt 150-160
Ägare:Peter Bodin

Jag och Madicken i vintras (då var hon ingenting mot vad hon är nu skit fin form har hon nu ! )

Avon
Namn:Avignon
Född:1995 tror jag att det var ^^
Ras: Travare
Mankhöjd:Runt 150
Ägare:Lasse någonting ^^

Fina pålle,<3

Zitron
Namn:Zitron
Född:1994
Ras:New Forest
Mankhöjd 137cm
Ägare: Ulrika


Våran första "tävling"(pay and jump),<3

Våran Sista tävling Felfri 70 cm Clear round med ärevarv och vi red först♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0