Crazy horse !

Först så ringde jag sandra och sa att jag var klar,så jag cyklade ner och så mötte jag henne  och så  cyklade vi till stallet och hämtade Avons trän och sedan vidare till hästarna (madicken,Avon,Dolly) dom stod uppe vid Rävbacken det är cirka 1 km dit och man cyklar på en väg på ett lerigt gärde så min cykel vart lerig .
Sen gick vi till hästarna och då kommer madicken och hon bara tränger sig fram noll respekt ;O
sen fick vi typ problem när vi hade tränsat avon i hagen så var det jätte svårt för att alla ville ut ,så vi band fast Madicken i en stolpe jag höll i dolly medans Sandra fort ut med Avon för att madicken höll nästan på att få av sig sin halsring som hon satt fast i ,stress,stress,stress !
Men sen hoppade båda upp på avon och så skrittade vi vidare till stallet ,sadlade och gick upp till hagen vid stallet.
Vi hade tänkt att rida lite dressyr men ..
När sandra red så började hon stegra sig i traven och bocka ,Hon brukar aldrig bocka men lite stegrings besvär har jag och avon gått igenom xD Och så hållde hon på och slängde med huvudet så sandra knäckte nacken och fick ont i handlederna ,så jag fick rida istället .
Avon vinner ALDRIG över mig hon har faktiskt aldrig vunnit över mig ! När det är allvar då är jag riktigt bestämd ! ,Det vet Sandra nu x))  jag travade av henne på en volt och vände över volten några gånger och så satt jag och sjöng ,Haba haba omba ahbeaba  haha !
Och då vart hon jätte svettig ,sen så tog jag några snabba galopper på raksträcka så vart hon lite lungnare så kunde Sandra rida och då som tur var så började det regna :D  Skönt för Avon som var så svettig ! och skönt för oss :) sen så galoperade Sandra lite och ttravade lite ,sen började vi skritta ner till stallet och så slängde vi på henne ett fleece täcke så red vi tillbaka till hagen .Samma knep som förut ,vi band fast madicken och höll i Dolly :) sen cyklade vi hem och badade ! ;)
Bilder från idag
jag vet min sits var skit ful, men jag hade as långa läder !

(steget ;O)

Mobilkamera -.-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0