you are a cinema , i can watch you forever!√

Tjena ,skriver om dagen nudå!
Först var det skola , flumm som vanligt med fanny !
sen åkte vi till stallet med bussen( jag och fanny då alltså)
och gick till stallet.
först tog fanny in kila, sen så ringde martina och frågade
om det var fannys kompis moa som var med och skulle fota, (jag skrittade ju hem tratten en annan gång när hon hade ridit.) och då sa hon ja det är det, då frågade Martina om jag ville rida på tratten :D
och klart man vill det liksom! ♥
så vi tog in tratten och borstade, båda var leriga som tusan!
sen sadlade vi, jag fick låna fannys väst så satte på mig den och en av hennes hjälmar,
sen så tränsade vi,
juste vi satte på reflexer innan vi sadla ;)
sen red vi ut en runda, skritt och trav :)
var rätt så halt, men på vissa ställen gick det åtminstoende att trava .
Tratten var jättedutti ponny :D ♥
och vi red nerför en backe, det var rätt halt så vi gick av och ledde ( kila har bara skor fram + brodd , och tratten har inga skor alls.)
sen när vi kommit ner var det inte så långt kvar så vi tänkte att vi kunde gå resten av vägen.
sen hör vi att det prasslar jätte mycket,
då säger fanny
- MOA! STILLA OCH VAR TYST!
sen så prasslade det jätte mycket så fanny bah :
- hoppa upp! ifall hästarna drar så är tyglarna åtminstonde på halsen , bättre det än att dom bryter benet pga tyglarna ;)
så vi hoppade upp och var typ  sjukt rädda haha
sen var vi typ framme och tog av alla grejer och fotade lite, bilderna kommer!
har inte sladden med mig och är hemma hos fanny.
dom kommer inte idag, blir imorgon isånnafall.
får räcka, blev rätt långt!
men dagen var grym! ♥
ph 1 : Jag och tratten , foto:  fanny 8D
Ph 2 : Martina och tratten , foto : jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0